Bezlepková dieta – Martina Linhartová

Člověk, který začíná držet bezlepkovou dietu, se na začátku může cítit bezradně a do jisté míry ochuzeně. Jakmile se ale ponoří hlouběji, zjistí, že bezlepkové vaření může být pestré, chutné a zábavné. Jáhly, pohanka, kukuřice, několik druhů rýže, amarant a quinoa – široká škála obilovin, které směle dokážou v mnoha ohledech nahradit pšenici, žito, oves a ječmen. Chce to jen trochu odvahy a smyslu pro kulinářské pokusy. Téměř všechny bezlepkové obiloviny jsou k sehnání v různých podobách – od mouky přes krupici až po celé zrno – a mají tak v kuchyni opravdu široké použití.

V dnešní době mohu zařazení bezlepkových potravin do jídelníčku doporučit úplně všem – i těm, kteří žádné zdravotní omezení nemají. Bezlepková strava je snadno stravitelná, rychlá na přípravu a otevře člověku nové obzory. Zkuste používat například kukuřičnou mouku na zahušťování, uvařte jáhlové „rizoto“ nebo zapečte pohankové kroupy se zelím. Uvidíte, že Vaše vaření získá nový rozměr. A hlavně – budete se cítit mnohem lépe.