O nás

Biodomov: O nás

Jsme prodejny zdravé výživy a bezobalových produktů na metru Ládví.

HLAVNÍ PRODEJNA – Biodomov, je tvořena produkty od čerstvého pečiva, ovoce, zeleniny, chlazeného zboží, po přírodní kosmetiku, drogérii a mnoha dalšími produkty.

BEZOBALOVÁ PRODEJNA – v Bezobalovém Biodomově (pár kroků od hlavní) nabízíme široký sortiment od obilovin, luštěnin, ořechů, sušeného ovoce, ke granolám, krekrům i sušenkám včetně čajů, olejů i větších specialit. Pořídíte zde i stáčenou (či sypanou) drogerii nebo vyzvednete kvalitní oběd v re-krabičce.


NA ČEM SI ZAKLÁDÁME & CO OD NÁS MŮŽETE OČEKÁVAT?

  • Na našich bezobalových produktech máme menší marže, protože v tom jednodušše vidíme smysl a chceme prodej zboží bezobalu maximálně podpořit a udělat dostupnější.
  • Pečlivě vybíráme produkty, které jsou opravdu prospěšné pro zdraví člověka.
  • Prověřujeme nejen složení, ale i firmy. Záleží nám na tom, jaké dodavatele podporujeme.
  • Pořádáme také vzdělávací přednášky zdarma.

Našimi hodnotami jsou etika, environmentální, udržitelný a laskavý přístup. Jsme srdcaři. „Záleží nám na zdraví lidí i planety“ nejsou pro nás prázdná slova. Je to přístup na kterém si zakládáme.
 


OD SOUČASNOSTI K NAŠIM ZAČÁTKŮM

Nyní

V souladu s našimi etickými přesvědčeními se rozvíjíme, radujeme z biodomovské komunity tvořené z našeho týmu a vás, našich drahých zákazníků. Spolu s vámi pečujeme o přírodu jak jen můžeme.



2024 Biodomov v knize Mapa zdraví a léčivých míst Česka

Biodomov byl zmíněn v unikátní knize Mapa zdraví a léčivých míst Česka jako jedna z lokalit, kde se dbá na respekt k přírodě, vědomý přístup k tomu nakupujeme a spotřebováváme i k sobě samým. Pro nás je to důležité potvrzení toho, že jít vlastní cestou etiky a respektu k lidem i přírodě, má smysl a je vidět.



2023 Otevření bezobalové pobočky

Slavnostně jsme otevřeli druhou prodejnu – Biodomov bez obalu. Nachází se jen pár kroků od naší hlavní prodejny. Nakoupíte zde nejen potraviny, ale i ekologickou drogérii.



2020 Změna majitelky

Biodomov nabral nové obrátky a energii pod novou majitelkou Lenkou Procházkovou, která si stejně jako Veronika a …. Růžičkovi zakládá na stejné filosofii. Biodomov si tak i nadále zakládá na ekologických i etických hodnotách.



2015  Stěhování do většího prostoru

Skromnou prodejnu v kulturním domě jsme přesunyli do větších, ačkoliv oku méně viditelných prostor pasáže metra Ládví. Zde nás najdete do dnes.



2010 Opuštění prodejny na Toulcově dvoře & přesun Krakovské prodejny na Ládví

Vzhledem k vytíženosti (jméno) Veroničina manžela, musel být nakonec obchůdek v Toulcově dvoře předán do dobrých rukou. Druhou prodejnu manželé Růžičkovi přesunuli na Ládví do kulturního domu, které se tak stalo dostupnější díky lepšímu dopravnímu spojení a co možná nejblíže našim věrným zákazníkům z Bohnického sídliště.



2005 Druhá kamenná prodejna: centrum Krakov

O čtyři roky byla otevřena další prodejna, tentokrát již ve větších prostorách s bezbariérovým přístupem v Troji. Neudržované obchodní centrum Krakov, kde se prodejna nacházela, ale později dovedla Růžičkovi k další změně…



2001 První kamenná prodejna: Toulcův dvůr

Zakladatelka a duše celé krásné myšlenky ekologického centra Toulcova dvora, Emilie Strejčková oslovila Veroniku Růžičkovou s nabídkou prostorů malého opuštěného obchůdku ve zmíněném centru. Tak vznikla první kamenná prodejna Biodomova.



1999 Internetový obchod

Události dovedli manžele Růžičkových k přechodu do online formy. Tak vznikl jeden z prvních internetových obchodů s bio potravinami v Česku. (byla na dlouhou dobu jediným internetovým obchůdkem v Čechách?- tohle psala Veronika v textu – myslela tím, internetovým obchodem se zdravou výživou v ČR předpokládám?)

Klub rostl, bedýnky se rozjely po celé Praze. Produkty od zeleniny po mléčné produkty k ekodrogerii chystala už několikačlenná parta skvělých lidí pro až 80 klubových zájemců.



1994 Založení Klubu přátel biofarem & bedýnkování

Cesta k biopotravinám původní majitelky Veroniky Růžičkové a jejího muže začala krátce po Sametové revoluci, kdy jsme na dvorečku v Ďáblicích založili Klub přátel biofarem. Láska k přírodě, zájem o její ochranu, tradice a řemesla byly první podněty, které nás zavedly tímto směrem.

Po otevření hranic se vše rychle rozjelo. Nadchla nás dostupnost dříve zapovězených informací o nekonvenčních postupech jako ekologické hospodaření, alternativní medicína apod. Nově zjištěná alergie na kravské mléko v rodině nás ještě více utvrdila ve našem směřování. Hledali jsme malé české ekologické farmy, zvláště kozí. Později jsme navázeli spolupráci se zemědělským družstvem Příluka, které nám pomohlo v prodeji kozích výrobků na historických jarmarcích.

Vzpomínáme na reakce zákazníků – mladí lidé nadšeně ochutnávali, dospělí, kteří si pamatují staré „kozí mléko“, nejdříve odevzdaně, ale často s údivem následně.

Přichází bedýnkování

Uplynul nějaký čas a Veronika Růžičková společně s manželem začali v Ďáblicích s první bedýnkovou službou. Záměrem bylo maximální zkrácení cesty potravin z farmy k zákazníkům a co největší transparentnost – aby lidé věděli, kdo a kde pěstoval, jak se úrodě dařilo či naopak. Jeden den proběhli objednávka a často už druhý den buď Veronika s mužem, či farmář dovážel čerstvé potraviny. Nejběžnější doprava bývala vlakem. Krásné vzpomínky má na klubový prodej i Veroničin muž, který se stal mezi bezdomovci na Hlavním nádraží známou osobností. Když vyzvedával velké krabice zeleniny a blížil se k výtahu, vítali jej slovy: „Dobrý den pane barone“, pomáhali mu skládat krabice, držet dveře…

Pravidelně byl vydáván měsíční zpravodaj a zákazníci si tak mohli mj. přečíst příběhy farmářů a dozvědět se koho svým nákupem podporují i informace o kvalitě či původu.

Lidé z klubu manželům Růžičkovým hodně pomáhali.


0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
    Přehled ochrany osobních údajů

    Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.